És de tothom sabut que tocar el piano vol dir interpretar una peça. Per aquesta raó el pianista ha d'haver estudiat molta tècnica pianística i haver conegut moltes peces diferents de repertori i èpoques musicals ben variades.
El més important però, és que mentre toquem una peça, en la nostra ment hi hagi una "imatge" del que volem transmetre, ja sigui pensant en paraules (tristesa, alegria...), colors (grisos, càlids, freds) o imatges pures (dia nuvolat, posta de sol...). Sovint els professors fem imaginar petites històries als estudiants perquè crein aquesta "imatge" que volen transmetre a la hora de tocar.
Avui tenim la gran sort de poder escoltar una peça, alhora que veure la imatge que té l'intèrpret a la ment, una ment molt creativa, amb un títol evocador "Papallones en la pluja" i que ens porta a un viatge fins a dins del mecanisme del teclat.
Disfruteu-la !!!
En aquest vídeo heu pogut veure una història imaginada a partir del títol d'una peça.
Recordeu sempre de pensar què volem transmetre en una interpretació.
Aquest blog pretén recollir tot tipus i varietat de material interessant i divertit relacionat amb el piano. És una eina pedagògico-musical que involucra professors-pares-alumnes-amants del món pianístic i musical.
Pàgines
- Inici
- Alumnes curs 2014-15
- Música de Cambra
- CAMBRA 1: Do, re, mi
- CAMBRA 2: 88 blanques i negres
- CAMBRA 3: Piano girls
- CAMBRA 4: Els 4 acords
- CAMBRA 5: Els 3 pedals
- CAMBRA 6: Jugant amb 30 dits
- CAMBRA 7: 8 octaves
- CAMBRA 8: Tresets Band
- CAMBRA 9: Bojos pel piano
- CAMBRA 10: In crecendo
- CAMBRA 11: Piaxofon
- Humor
- Nadales
- Partitures
- Pel·lícules
- Manualitats
- Jocs
- Acudits
- Endevinalles
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada