dissabte, 18 de setembre del 2010

Menuet en re menor, Àlbum Anna Magdalena Bach

Aquesta és una de les meves peces preferides de la infància. Recordo tocar-la moltíssim quan era petiteta.

Una vegada, vaig anar a veure el meu tiet-avi, el Mn. Albert Vives, a la Seu d'Urgell, i em va dir, com sempre: "Au Montserrat, toca'ns alguna peca al piano!".
A mi em costava força tocar davant de gent, i més de manera improvisada. Però em vaig recordar d'aquesta peça i vaig començar a tocar-la. Com que m'agradava tant, i ell també la coneixia molt bé, vaig acabar disfrutant força, i la vaig prendre com el hit del meu repertori per a petits concerts improvisats.



Ara és el torn dels meus alumnes. La treballem, l'analitzem i l'estudiem a classe... Per això els hi dedico aquesta petita interpretació, també improvisada, com sempre que toco aquesta peça, sobretot per la Marina:







Segons la Wikipedia:

El Quadern d'Anna Magdalena Bach (en alemany, Notenbüchlein für Anna Magdalena Bach) és un recull que consisteix més exactament en dos quaderns de notes manuscrites que el compositor del barroc alemany, Johann Sebastian Bach, va regalar a la seva segona esposa, Anna Magdalena. Els quaderns estan compostos per exemples musicals per a clavicordi, com ara minuets, rondós, poloneses, sonates, preludis corals, marxes i algunes peces vocals en forma d'ària.

Els dos llibres daten de 1722 i 1725. El títol Llibre d'Anna Magdalena se sol utilitzar per referir-se a l'últim d'ells. La principal diferència entre ambdós és que el primer conté obres de Johann Sebastian Bach, entre les que s'inclouen la majoria de les Suites franceses, mentre que el segon, el de 1725, és una compilació musical del propi Bach i amb obres d'altres compositors de l'època.

El Quadern d'Anna Magdalena Bach ofereix una interessant compilació de com era la música domèstica al segle XVIII i dels gustos musicals de la família Bach.



Podeu veure altres "posts" d'altre peces d'aquest mateix Àlbum visitant:
http://pianotastets.blogspot.com/2009/12/js-bach-menuet-en-sol-m-anh114-de.html o clicant sobre l'etiqueta Bach del menú de la dreta.


Si voleu conèixer més coses de Bach podeu llegir aquests llibres:




* "J.S. Bach i els nens", per a infants.







* "La Pequeña crónica de Ana Magdalena Bach", per més grans.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada