divendres, 30 de març del 2012

Composició "Rondó", de Les tresets (6 mans)

Properament l'escola de Música de Nou Barris de Barcelona cel·lebra la setmana de compositors.

Aquest any, com a novetat, els grups de piano a 6 i 8 mans també han creat la seva pròpia composició, basada en el treball d'improvisació i repetori realitzat a classe.

El primer grup en mostrar la seva composició és el grup de "Les tresets", format per la Júlia, la Cristina i la Lucía.

La peça es titula "Rondó" per la seva estructura formal. Està basada en el pentacord de les tecles negres.

Us deixem disfrutant de la peça, i us adjuntem la partitura.





Esperem que us hagi agradat, i pogueu haver "sentit" com disfruten i el bon equip que fan aquestes 3 estudiants de piano.

dimecres, 28 de març del 2012

Concert de Primavera a Cervera

Els alumnes de piano del Conservatori de Cervera ens ofereixen un petit concert per cel·lebrar l'arribada de la primavera.


Laura B. - Emonts nº 45 Papallona





Margarita - Kavalevsky Pallassos






Margarita i Laura - 4 mans Famous Pop duet "World"





Laura Ll. - Danubi blau





Gerard - Txaikovsky Soldat





Alba - Prokovief Tarantella





Amàlia i Franesc - Gershwin SummerTime

dilluns, 26 de març del 2012

Feines en temps de crisi...


No pots acabar el teu informe a l'ordinador mentre aguantes un piano de cua? Vaja ! ho haurem de fer constar en la teva avaluació d'objectius...

dilluns, 19 de març del 2012

Piano de disseny Bauhaus


Poul Henningsen, arquitecte danès, ja al 1931 va crear un piano novedós, modern i atemporal, diferent a tots els altres.

El disseny general està fet amb la idea de resaltar la bellesa dels pianos, és a dir, les cordes.

Amb una llum que tot ho il·lumina, té la tapa de metall i celuloide.

La caixa de fusta, forrada amb cuir i les potes corves d'acer cromat. L'estructura es converteix en una bellesa transparent. No ocupa espai. Crea un lloc. Un lloc pel pensament.

L'autor va voler construir un instrument tal com veu la música. I el que es veu és el que s'escola, un so brillant i clar, com el concepte de disseny en si.

Aquesta obra d'art, que funciona perfectament, va ser fabricada per Blüthner. Només en van produir 70. Ara costa de trobar-ne algun d'original. Aquest està a TEFAF (Holanda), en la secció d'art modern.


Poul Henningsen piano de cua modern, de 1931 a Philippe Denys.

Fonts d'informació:
http://www.fxmagazine.co.uk/story.asp?storycode=3153
http://www.phpianos.com/

divendres, 16 de març del 2012

L'onada de l'Oriol

L'Oriol és un petit estudiant de piano, que l'any passat va aprendre a tocar algunes cançons, utilitzant dits de les mans alternades.
Ara que ja té la mà una mica més gran, tot i que encara no està del tot formada, ja anem utilitzant més dits de cada mà per tocar les cançons. Tot i que el 5è dit encara no el fem servir gairebé mai.
Així doncs, a més d'aprendre cançons noves, l'Oriol està repassant cançons que ja sap de l'any passat, però ara que ell és més gran, ja les intenta tocar amb 1 sola mà.

Avui us ensenyem com treballem la cançó de la Onada, amb un petit afegit al final, simulant que ve una ola molt gran i fa caure el "surfista" que tenim sobre el teclat.



Fixeu-vos també com hem anat analitzant les notes a la partitura, ja que aquesta cançó té moltes alteracions accidentals. Les alteracions accidentals les anomenem "màscares" que modifiquen la nota que les porta. Així resulta que el SOL quan porta la màscara del sostingut es toca amb la tecla negra situada just al costat dret, sonant una mica més aguda. I el LA, quan porta la màscara del bemoll, es toca amb la tecla negra de just al costat esquerra, sonant més greu. Així hem observat que tant el SOL# com el LAb es toquen amb la mateixa tecla, és que això que en la partitura les hem encerclat amb el mateix color.




Una vegada hem tingut llegides i analitzades totes les notes que formen la cançó, la hem tocat al piano, intentant conservar com sempre la posició de la mà rodona.



Ara ja és el mateix alumne el que demana repassar cançons antigues però tocant-les amb una sola mà, i inventant petits acompanyaments amb l'altre mà (de moment simplement clusters en les notes llargues o silencis).

Seguirem treballant !!!