divendres, 20 de gener de 2012

La mosqueta



L'Oriol avui ha après la cançó de "La mosqueta".

No aquella de... "la mosqueta volava per la llum..."
No no, la que fa:

"La mosqueta ha fet un bot,
ha caigut d'esquena,
una pota s'ha trencat !
ai ves quina pena."

- Com que l'Oriol no coneixia aquesta cançó, primer la professora la ha tocat al piano mentre cantava la lletra.
- Després l'Oriol ha demanat: -"a veure, a veure?" -referint-se al piano.
- Llavors la professora ha anat tocant frase a frase lentament, exagerant molt el moviment de les mans, perquè l'Oriol veiés clarament quan la nota es repetia.
La posició de les mans és: tecles RE-MI amb 2 dits de la mà esquerra, i tecla SOL amb un dit de la mà dreta.
L'Oriol ha anat repetint frase a frase la cançó, imitant la professora.
Si hi havia algun error (en la 1a vegada ha fet un MI de més al acabar les notes de la mà esquerra i abans dels SOL de la mà dreta), llavors la professora ho tornava a tocar cantant el nom de les notes, amb una èmfasi especial en l'últim RE de la mà esquerra).
- A continuació hem agafat la partitura de la cançó i l'Oriol ha llegit el nom de les notes, ha assenyalat els arcs de les frases, hem observat les semblances i diferències entre frases, hem contat quantes notes SOL hi havia en cada frase i en tota la cançó...
- Acte seguit l'Oriol ja s'ha posat a tocar la cançó autònomament, sense que la professora li hagués de proposar, ni tant sols ha necessitat que li anés marcant/seguint la partitura amb el dit.

Aquest ha estat el resultat d'aquest treball inicial:



En les properes sessions de classe incidirem en la continuïtat de la música, la posició de les mans, la velocitat/tempo...

Un treball a fer, sobretot amb nens amb oïda absoluta, és tocar la mateixa cançó en un altre registre i fins i tot tonalitat. Per exemple: una germana gran/petita (notes LA-SI i RE), una mosca gegant (registre greu)...

Una altra tasca que convé realitzar consisteix en escollir una frase de la cançó (la preferida pel nen, o la frase on la mosca es trenca la pota) i copiar-la a la pissarra o a la llibreta, treballant així l'escriptura i les peculiaritats d'aquell petit fragment (repetició del sol: quantes vegades, amb quins ritmes?)...

Cada petita cançó és un món ple de possibilitats per treballar amb l'alumne. Aneu investigant !



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada